16 Desember 2013

Kolose 3:15-17 (Minggu, 29 Desember 2013)



HENDAKLAH DAMAI SEJAHTERA KRISTUS MEMERINTAH DALAM HATIMU (Kolose 3:15-17)

Kita baru saja merayakan Natal dengan tema ‘Datanglah, ya Raja DAMAI’. Apakah semua kita merasakan damai itu ? Min (-) satu hari, Panitia Natal tentunya masih was-was dengan Natal yang akan diselenggarakan. Tetapi setelah acara berlangsung, tampak rasa sukacita dari panitia. Bahkan beberapa orang mengungkapkan rasa puasnya atas semua kegiatan.
Damai adalah soal hati manusia. Selama minggu Advent, dan memuncak pada hari Natal, kita disuguhi tema damai. Manusia diingatkan agar membuka hatinya untuk menerima ‘damai yang datang itu’. Hati seorang manusia sangat menentukan hasil tindakannya. Jika hati manusia itu dipenuhi suasana damai, maka segala perbuatan, prilaku, ataupun ucapannya akan menghasilkan kedamaian. Sebaliknya, hati yang tidak terpelihara dengan baik akan menimbulkan masalah, baik diri sendiri maupun orang lain.
Ada seorang pemilik perusahaan. Semua pegawai mengenalnya sebagai seorang yang ramah. Suatu ketika ia datang ke kantornya dan melihat dua orang (selain satpam) sedang beristirahat di depan kantor itu. Lalu sang boss berkata ‘ sudah jam berapa ini ? Mereka menjawab :  jam 09.00, pak. ‘Saya sangat tidak suka melihat pegawai yang tidak disiplin’, kata sang bos. ‘Berapa gajimu sebulan, lanjut si bos. Lalu dijawab oleh mereka 1,5 jt. Sang bos lalu merogoh kantongnya dan memberikan kedua orang itu masing-masing 1,5 jt, sambil berkata ; ‘Anda berdua jangan saya lihat lagi di bekerja di kantor ini’. Kedua orang itu menerima uang itu dan pergi meninggalkan tempat itu.
Sang boss pun masuk ke dalam kantor dan bertanya kepada sekretarisnya, ‘hei, apakah kamu melihat yang dua orang itu tadi ? Jawab sekretarisnya, ‘ya, saya melihat, bapak berbincang-bincang dengan mereka’. Sang boss : jangan saya lihat lagi mereka di kantor ini. Sekretaris : lho, ‘kita membutuhkan barang-barang dari perusahaan mereka pak. Mereka itu adalah pegawai perusahaan rekanan kita yang mengantar barang’. Si boss marah sama sekretarisnya, ‘lho, mengapa anda tidak beritahu bahwa itu bukan pegawai perusahaan kita ? sambil si bapak menggerutu, ia pun pergi ke ruangannya.
Mengapa itu bisa terjadi ? Karena sejak dari rumah, hati sang bos itu tidak berdamai.
Damai akan menguasai kita senantiasa bila kita berkenan diterangi oleh perkataan Kristus. Firman Tuhan itu sangat kaya, yang dapat menjadi kekuatan kita dalam menjalani hidup ini. Damai tidak diperoleh dari nilai-nilai dunia ini, tapi dari yang diberikan Tuhan. (Yohanes 14:27) : ‘Damai sejahtera-Ku Kuberikan kepadamu, dan apa yang Kuberikan tidak seperti yang diberikan oleh dunia kepadamu.Hidup damai berarti segala tindakannya berasal dari Tuhan dan harus kembali pada kemuliaan Tuhan, bukan bagi diri sendiri. Orang-orang yang sudah hidup damai akan mengalami pembaharuan yang mencakup seluruh hidupnya. Ia telah meninggalkan hidup lama dan menjalani hidup baru, seperti yang Tuhan perintahkan. Orang yang hidupnya dipenuhi damai, ia juga manusia yang rendah hati, jauh dari kesombongan.
Seorang penemu tersohor Samuel Morse. Suatu saat ketika ia ditanya apakah pernah berhadapan dengan situasi di mana ia sama sekali tidak tahu apa yang harus diperbuat, dia menjawab; "Ya..aku pernah berhadapan dengan situasi seperti itu, dan bukan hanya sekali. Dan jika saya tak dapat melihat jalan atau jawaban secara jelas, saya akan berlutut dan berdoa memohon terang, pengertian dan jalan dari Tuhan."
Morse menerima banyak penghargaan oleh karena penemuan-penemuannya di bidang telegraf. Namun ia selalu dengan rendah hati berkata; "Saya telah membuat aplikasi berharga di dunia telegraf, namun itu bukan karena saya lebih baik, lebih hebat dari orang lain, tapi karena Tuhan dalam rencanaNya untuk umat manusia, harus merevelasikan hal tersebut lewat seseorang. Tuhan telah memilih untuk menyatakannya untuk dunia lewat diriku."
Kerendahan hati tidak berarti berpikir bahwa dirimu lebih rendah dari orang lain, tidak juga berarti kita memiliki gambaran yang rendah atas kemampuan kita. Tetapi sebaliknya, kerendahan hati berarti suatu keyakinan bahwa segala yang dilakukan merupakan anugerah Tuhan.
Secara lahiriah, jemaat Kolose mengalami pertumbuhan. Namun, jemaat yang bertumbuh ini tetap dipengaruhi oleh berbagai ajaran. Mereka belajar banyak tentang ajaran Yunani. Hal itu baik, hanya saja mereka tidak mengembalikan semua itu pada Kristus. Sebab ketika sesuatu yang dilakukan tidak kembali kepada Kristus maka dua hal yang mungkin dialami : kekecewaan atau kesombongan. Memang kita perlu menguji diri kita sendiri apakah damai yang dari Kristus sudah tinggal di dalam hati kita. Apakah tindakan kita sudah diperintah dari hati yang penuh damai ? Orang yang hatinya damai tahu apa yang harus dilakukan. Ia juga tahu kepada siapa ia mengadu akan segala keluh kesahnya.
Ada seorang anak remaja, setiap kali ia pulang sekolah, ia menyempatkan diri datang ke gerejanya. Apabila ia datang, pendeta sering melihat dan bertanya pada anak itu, ‘mau ngapain’ ? Sang anak akan menjawab : ‘mau berbicara dengan sahabat’. Suatu saat pendeta itu mendengar anak itu berbicara dengan sahabatNya :
"Engkau tahu, ujian matematikaku hari ini sangat buruk, tetapi aku tidak mencontek walaupun teman2ku yang lain melakukannya.
Ayahku mengalami musim paceklik dan yang bisa kumakan hanyalah kue ini. Terima kasih buat kue ini! Aku tadi melihat anak kucing malang yang kelaparan dan aku memberikan kueku yang terakhir buatnya.
Lucunya, aku nggak begitu lapar.
Lihat, ini sepatuku yang terakhir, mungkin minggu depan aku harus berjalan tanpa sepatu. Engkau tahu sepatu ini akan rusak, tapi tak mengapa, yang terpenting aku tetap dapat pergi ke sekolah.
Oh ya, tadi Ibu memukulku lagi. Sakit sekali, tetapi aku bersyukur karena masih memiliki seorang ibu. Dan rasa sakit ini pasti akan hilang. Lihatlah lukaku ini !!! Aku tahu Engkau mampu menyembuhkannya. Tolong jangan marahi Ibuku ya..? Memang dia sedang lelah dan kuatir memikirkan kebutuhan makanan juga biaya sekolahku. Itulah mengapa dia memukulku.
Ah..bagaimanapun juga aku tahu bahwa Engkau tetap menyukaiku karena aku tidak perlu menjadi siapapun untuk menyenangkan hatiMu. Engkau adalah sahabatku.
Ya..deh…aku harus pergi sekarang. Selamat siang".
Si anak itu pulang. Dan saat melewati Pendeta, si anak melambaikan tangannya dengan senyum penuh sukacita. Itulah damai sejahtera yang dari Tuhan. AMIN

13 Desember 2013

Yesaya 35:1-10 MINGGU ADVEN III




         LIHATLAH ALLAHMU AKAN DATANG (Yesaya 35:1-10)

Dalam dunia ini kita setiap saat berjalan, berlari, bekerja banting tulang. Hidup kita selalu sibuk dan melelahkan. Ditengah-tengah kesibukan itu sering pula muncul perasaan tidak berdaya, khawatir, rasa cemas dan tawar hati. Hati berdebar-debar karena rasa takut. Dalam ketakutan itu manusia berjalan kesana-kemari tanpa arah yang pasti. Tuhan tidak akan membiarkan umatNya senantiasa dalam kungkungan penuh kebimbangan. Tuhan datang mengarahkan umatNya ke jalan damai sejahtera. Tuhan datang melawat kita  yang  khawatir akan  hidup  ini. Ia datang untuk menyelamatkan. 

5 Desember 2013

Zakharia 9:9-10 (Minggu, 8 Desember 2013)



DIA DATANG DENGAN ADIL DAN JAYA (Zakharia 9:9-10)

Setiap suatu peristiwa besar terjadi maka akan selalu disertai pula dengan suasana baru. Umat Tuhan baru saja mengalami peristiwa besar, mereka telah kembali dari pembuangan. Kemerdekaan dari pembuangan bukanlah yang dihadiahkan oleh penjajah melainkan atas kesadaran, bahwa mereka adalah umat yang dipilih Tuhan untuk menyatakan kasihNya. Sekembalinya umat Tuhan dari pembuangan disebut sebagai masa transisi, karena pada saat itu tidak ada lagi peperangan, ancaman, ketakutan, dan para nabi hampir tidak terdengar lagi  bernubuat.
Zakharia adalah seorang nabi dan imam, yang turut kembali dari pembuangan. Ia memiliki penglihatan tentang masa depan yang penuh harapan (apokalyptik) sudah dekat. Pada masa itu Allah akan menghancurkan segala kuasa jahat serta membangkitkan orang-orang benar untuk kehidupan dalam kerajaan sorgawi. Zakharia dalam penglihatannya memandang sorga yang sangat membahagiakan ; tidak ada penderitaan, tiada peperangan, tak ada yang dipergumulkan, para pemimpin teguh dalam jabatannya. Pada masa itu, damai sungguh-sungguh menjadi kenyataan. Itulah yang diungkapkan Zakharia dan menjadi harapan umat Tuhan. Peristiwa apokalyptik berbanding terbalik dengan dunia yang penuh kerusuhan, kesulitan yang tak pernah selesai, para pemimpin yang gemar menyeleweng.
Hidup dalam damai itu diawali atas datangnya seorang raja sebagai pemimpin. Zakharia menyerukan agar umat Tuhan bersorak-sorai dengan sukacita menyambut kedatangan sang raja. Umat Tuhan didorong untuk berpengharapan kepada datangnya raja yang membawa damai. Kedamaian tidak pernah terjadi karena kekerasan dan keterpaksaan. Kedamaian tercipta dari suatu proses yang mampu menyentuh kehidupan dasar manusia. Zakharia melihat kehadiran damai itu mengalir dari sang raja yang Adil dan Jaya, lemah lembut, serta sederhana.
Adil dan Jaya. Raja yang datang itu adalah adil dan jaya. Adil dan Jaya adalah suatu pertanda dari hamba Tuhan yang menderita dan serentak dengan itu sebagai penerima keselamatan. Adil merupakan cara pengambilan keputusan yang tidak berat sebelah/berpihak dan mendapat perlakuan yang sama. Sedangkan Jaya merupakan keberhasilan yang diterima sebagai perbuatannya yang adil. Lebih jelas lagi, keadilan yang dilakukan bukan dengan mengorbankan orang lain, tetapi ia berkorban demi perdamaian itu. Raja yang adil itu menyerahkan hidupnya bagi kedamaian umat manusia.
Raja yang datang ini bukanlah gambaran seorang pahlawan yang siap sedia berperang dengan kekerasan ; tetapi ia lemah lembut. Dalam kelembutannya, Allah yang berperang untuk dia. Allah yang memberikan kemenangan baginya dalam menghadapi peperangan. ‘TUHAN akan berperang untuk kamu, dan kamu akan diam saja’ (Keluaran 14:14).
Saat kedatangan raja itu, kuasa militer tiada lagi, sebab senjata perang telah lenyap. Karena itu, raja baru itu datang bukan dengan kemegahan yang disertai kereta perang melainkan dalam kesahajaannya mengendarai binatang yang paling tenang; seekor keledai. Kesederhanaannya itu menjadi lambang perdamaian yang dibawanya bagi Yerusalem dan bangsa-bangsa.
Kekuasaan raja damai itu disebutkan ‘terbentang dari laut sampai ke laut dan dari sungai Efrat sampai ke ujung-ujung bumi’ (10b). Kalimat ini menggambarkan bahwa kekuasan raja itu tidaklah terbatas. Atas keadilan yang diperbuatnya, maka kekuasaannya adalah universal dan mengagungkan. Jadi pada hari Tuhan itu seluruh manusia akan mengalami hidup yang penuh damai.

Para penulis Perjanjian Baru memahami Yesus sebagai yang diurapi Allah (Messias) untuk membawa perdamaian dan memulihkan Israel dan bangsa-bangsa. Penglihatan Zakharia tentang raja yang Adil dan Jaya itu telah digenapi dalam diri Tuhan Yesus. Yesus telah memberlakukan keadilan itu di dalam diriNya. Ia datang dan menderita. Yesus disalibkan, mati dan bangkit bagi keselamatan umat manusia. PengorbananNya adalah keadilan untuk menebus dosa manusia dari kematian. Yesus Kristus telah berkarya melalui pengajaran dan perbuatanNya yang adil itu, agar manusia beroleh kedamaian dan keselamatan.
Orang-orang percaya kepada Yesus Kristus hendaknya bersukacita memuji dan memuliakan Tuhan Yesus. Sukacita dapat kita alami ketika kita mengundang dan memberi tempat bagi Yesus di hati kita. Kita menerima keadilan yang Yesus perbuat dengan mensyukuri seluruh anugerahNya.
Keadilan Yesus hendaknya dapat dirasakan oleh seluruh umat manusia di bumi. Kita dipakai oleh Tuhan mengumandangkan dan memberlakukan keadilan itu bagi semua orang. Kita dipanggil keluar dari kehidupan lama, kepada kehidupan baru yang penuh kasih. Kita perlu sadar dan meninggalkan sifat yang mementingkan diri sendiri. Kita perlu menanggalkan rasa benci kepada orang lain. Ini menjadi tugas panggilan kita sebagai orang percaya. Sambil menyongsong kedatanganNya kedua kali, kita senantiasa memuji dan memuliakan Tuhan Yesus Kristus,  untuk menerima kedamaian dan keselamatan kekal dari Sang Pengadil. AMIN

1 Petrus 2:19-25 (Minggu Jubilate)



BENGET MA HAMU MANAON (1 Petrus 2:19-25)

Nunga somalbe diparngoluan on molo masa hajahaton dibalos  mause mardongan hajahaton. Na unik ima songon na didok hata ni Debata (Rom 12:21) : ‘Unang ma talu ho dibahen hajahaton; alai taluhon ma hajahaton i marhitehite na denggan!’ Dang tarula i, ninna rohanta do ra, alai memang ingkon songoni do parbue halak na porsea tu Debata. Hombar songoni do pangajarion si Petrus do turpukta on. Adong dua bagian na laho idaonta dibagasan turpuk on songon pangajarion dohot panindangion sian si Petrus, naposo ni Tuhan Jesus.
Asa sitindangi
Nunga lam berkembang (marserak) be hakristenon, dang holan halak Jahudi alai nunga parsidohot angka na so halak Jahudi. Nunga torop halak na imbaru siihuthon Tuhan Jesus. Songon siihuthon ugama na imbaru, ro do angka sitaonon tu nasida, sogo ni roha sian sisolhotna suang songoni nang sian masyarakat. Dihasogohon do nasida. Alani i do disangkapi si Petrus mambahen poda tu nasida asa margogo jala imbar nasida sian ugama naung ditinggalhon, laho mangadopi hamaolon. Songon dia do nasida mangadopi angka hamaolan na songgop tu parngoluan nasida. Diturpuk on dipataridahon sada na masa molo ro pangunjunan manang parungkilon i.
Manaon uhuman hombar tu hajahaton patutna do jaloonta, ai i do uhum ni haportibion. Alai boha do molo ditaon halak arsak ni roha ala dihonai tu ibana angka na so uhum ? Nda patutna do baloson ni jolma i ? Alai dipodahon apostel Petrus diturpuk on, asa unang dibaloshon i. Molo ro arsak tu parngoluon halak na porsea, ingkon ingot do di Tuhan i. Marhitehite ingot tu Tuhan, Na gabe margogo ma hita manaon arsak na dipatubutubu dongan jolma. Dihagogoon manaon arsak i, lumobi ala mangulahon ulaon na denggan, ido na digoaro asi ni roha. Didok asi ni roha, ala sasintongna nunga mate be jolma i binahen ni dosana. Holan umbahen asi ni roha Tuhan Jesus Kristus sambingdo gabe dapotta hangoluan dohot haluaon i. Ima asi ni roha Kristus na nilehonNa tu jolma i. Saluhutna on gabe ojahan haporseaon dohot panghirimon, dohot panjouon asa mangolu dibagasan habadiaon dohot holong ni roha. Ido tanda halak naung mangolu dibagasan haimbaruon, maninggalhon ugama na salpu. ‘Ai songon birubiru na lilu do hamu najolo; alai nunga didompakkon hamu nuaeng Parmahan i, na manganahon tondimuna’ (ay.25).
Panaonan ni Tuhan Jesus
Solhot do si Petrus tu guruNa, Jesus. Diihuthon si Petrus do Tuhan Jesus diangka pardalanan/pelayanan sian Yudea sahat tu Jerusalem. Godangdo diida si Petrus angka halongangan na pinatupa ni Tuhan Jesus. Saluhutna na niida si Petrus i gabe patubuhon partondionna, patoguhon haporseaonna do i. Marolopolop do tondi si Petrus saleleng rap dohot Tuhan Jesus. Parngoluon ni partondion si Petrus na umbalga, na gabe halongangan bolon di ibana ima ditingki parsidohot ibana marnida ujung parngoluon ni Jesus di portibi on. Ditaon Tuhan Jesus do parungkilon bolon alani dosa saluhut jolma.
Diida si Petrus do Jesus manaon na dokdok di  taman Getsmani. Diida do ditijuri, ditompuk, dilinsingi, disiksa, dibahen marsaemara. Diida do Ibana manuhuk silang mamolus dalan na maol i. Diida do mudarNa tiris manggohi portibi on. Diida do Ibana tarsilang ditongatonga dua halak parjahat. Digarar Tuhan Jesus do saluhut utang dosa ni manisia, dibagasan parungkilon na bolon i, di hau pinarsilang. Mate do Jesus. Saluhutna angka na masa i diadopi Jesus bahen hasesaan dosa dohot haluan ni manisia. Manghaporseai hasesaan ni dosa ido na gabe dalan tu angka na porsea asa parsidohot nasida di harajaon ni Debata. Ganup halak naung manjalo hasesaan ni dosa dibagasan haporseaon gabe parsidohot ma nasida maniru pambahenan ni Tuhan Jesus. Hasesaan ni dosa naung dipanghilalahon si Petrus laos i do ojahanna laho manghatindangkon Tuhan Jesus, mangkaholongi dongan jolma..

Songon halak naung porsea tu panaonon ni Tuhan Jesus, hita pe ringkot manghatindangkon hamatean i tu saluhut halak. Panaonon dohot hamatean ni Tuhan Jesus boi tahatindangkon marhitehite roha, pangalaho, dohot pambahenan nahinalomohon ni Tuhan Jesus. Dibahen i, halak naung porsea ndang be mangulahon hajahaton laho mambalos na jat. Alai naeng ma saluhut angka na porsea i mambolongkon saluhut pangalaho na roa dibagasan hadirionna. Asa marhite i, gabe sitiruon ma hita ditorop halak, na gabe mambahen torop jolma lam porsea tu Tuhan Jesus jala parsidohot mandai angka asi ni rohaNa.
Hamatean ni Kristus gabe sada alus do i dihita angka na porsea laho mangadopi saluhut hamaolon na masa dingolunta. Molo pe tung godang angka parungkilonta di portibi on, taadopima i dibagasan panghirimon. Asa panaonan ni Tuhan Jesus mangalehon sada pikiran na imbaru di hita laho mangadopi angka na masa (realitas) dibagasan ngolunta siganup ari. Marhitehite maniru parmahanion ni Tuhan Jesus gabe margogo hita mangadopi ngolu on jala nunga parsidohot hita gabe parmahan diangka dongan jolma, asa parsidohot nasida mar las ni roha, parjambar di harajaon ni Debata.
Minggu JUBILATE, marlas ni roha ma hamu. Tung pe dibagasan ragam hamaolan hita, alai songon halak na porsea ingkon do tontong hita marlas ni roha. Marlas ni roha ditonga-tonga rumatangga, keluarga, parkarejoan, parsahutaon, lumobi ma tutu di hurianta. Patutna do hita marlas ni roha menyambut lima pulu taon naung jongjong huria GKPI. Las ni roha i boi tapangkilalahon molo saluhut ruas dohot pangula ni huria mambahen Jahowa gabe parmahan dingolunta. Dibagasan parmahanion ni Jahowa, marsada ni roha hita paherbangkan huria ni Tuhanta GKPI tu sandok luat portibi on mardongan las ni roha. AMEN

Mazmur 23:1-6 (Minggu Jubilate)



JAHOWA DO SIPARMAHAN HITA (Mazmur 23:1b-6)

Sai manontong do jolma i dibagasan hahurangan, mauas, jala mabiar dihangoluan on. Mabiar mangadopi ngolu na masa nuaeng dohot di ari na naeng ro. Sihumisik gabe alasan na jumotjot dihabiari angka jolma. Godang torop dope angka na asing na dihabiari jolma i ; parsikkolaan, parkarejoan, parumatanggaon, parsahiton, hamatean dna. Sai manontong ma jolma i  loja manjalahi hangoluan on. Molo dung dapot sada na ringkot i, ro muse haringkotan na asing. Sipata hira so diboto be mangadopi parngoluan on. Songoni do tutu ngolu hajolmaon i, jala ido umbahen jolma i dang hea marnasombu, dang dapotna hasonangan i. Sai tongtong ibana mauas. Ndang adong rasa cukup dibagasan rohanta gabe dang boi hita marlas ni roha. Saluhutna ala adong biar. Dibagasan turpuk on diajarhon parpsalmen on do asa dapotta las ni roha i.
Psalmen 23 on ima panindangion raja Daud taringot parmahanion ni Jahowa tu dirina. Disarihon Jahowa do saluhut angka na ringkot dingoluna.
Pardagingon
Ragam do diula jolma laho mandapot angka na ringkot dihaportibion on. Adong do halak manggogo mangula jala dapot na jinalahanna, adongdo na so pola gogo mangula jala dapotdo na niluluanna, adong do halak sai digogo mangula alai otikdo dapotna, jala adongdo jolma i so pola mangula alai dapotna do na ringkot dingoluna. Dang pola didok raja Daud na gogo do ibana manang so mangula. Alai na pasti sai dipatongon Jahowa do tu ibana jampalan angka na lomak, jala sai ditogutogu do ibana tu lambung aek hasonangan. Singkop situtu do panarihonon ni Jahowa dingolu pardagingan raja Daud. Sai diboto jala disarihon Jahowa do angka na ringkot bahen hangoluan na pinarmahanna.
Partondion
Ngolu na rumingkot sasingtongna dang apala pardagingon, alai partondion i do. Hasabamon ni roha, ido na boi pasonangkon roha. Dapot ni jolma i hasabamon molo olo ibana ditogu/manjalo dalan hatigoran (parbinotoan na sintong). Hatigoran ima parbinotan taringot hangoluan. Ingkon botoon do aha naringkot, boha manjalahi, jala mamangke na ringkot i. Jala saluhutna i hombar tu lomo roha ni Debata. Ima hatigoran ni Debata. Molo diboto jala diulahon hatigoran i, dapotma hasabamon i. Ido umbahen didok raja Daud ‘dipasabam do rohangku, ditogu do ahu di dalan hatigoran’. Sabam situtu do roha raja Daud dipanoguon ni Jahowa gabe diantusi raja Daud do angka na ringkot dingoluna, jala pos do rohana sarihonon ni Debata do i. Sabam ma tutu rohana mandalani ngolu i. Ganup halak na mangolu dibagasan hatigoran lehonon ni Debata do hasabamon ni roha. Gariada tahe, halak naung mangolu dibagasan hatigoran, dang mabiar mardalan di rura linggoman ni hamatean dohot mangadopi angka parmaraan.
Pardenggan basa do Jahowa
Jolma na gale do si Daud jala jotjot do ibana mangadopi angka hamaolon ni ngolu, alai margogo do ibana. Ro do paraloan sian raja Saul na laho mangarongom ngoluna. Sandok, margogo do si Daud mangadopi sude hamaolon i marhitehite pasahathon dirina tu Jahowa. Ido imbarna si Daud dohot halak na so marhaposan tu Jahowa. Molo si Daud sai marhaposan tu Jahowa do ibana, alai halak namangasahon dirina sai tongtong dibagasan biar mangadopi hangoluan on.
Dang holan pandonganion dohot pangaramotian dipangkilalaho si Daud, alai dohot do digombarhon na diontang Debata ibana dibagasan sada pesta. ‘Ho do manutup meja di jolongku maradophon angka musungku, dimiahi Ho do ulungku, suksuk do panginumanki (ay.5). Diparade Jahowa do di ibana sipanganon dohot siinumon diadopan ni angka musuna. On patandahon hamonanganna mangodopi angka hamaolon i jala dipasupasu Jahowa.
Dibagasan pardalanan ni ngolu par-psalmen on dipangkilalahon ibana do pangaramotiopn ni Debata. Saluhut angka ringkot di ibana sai tontong dipasingkop Jahowa. Saluhut angka na adong dibagasan hadirionna diida do i holan ala denggan basa dohot asi ni roha Jahowa.
Jala dang holan dihangoluan portibi on, alai halak na mangolu dibagasan hatigoran i, marpanghirimon do na masuhanna sogot bagas ni Jahowa ro di salelenglelengna. Ima panghirimon dingolu na naeng ro. Saluhut angka pambahenan ni Debata diangka ari naung salpu i gabe sihirimon dingolu na naneng ro.  On ma haporseaon raja Daud : denggan basa dohot asi ni roha sai jaloonna do. Jala dung salpu ngoluna di hasiangan on, masuhanna do bagas ni Jahowa i, ima inganan na gok las ni roha si salelenglelengna.

Godang do boban sipingkiran dihangoluan on jala dang tarelakkon i. Alani i ringkot hita mangalului pangurupion, na boi mangalehon dalan jala mandongani. Jahowa Siparmahan ahu, ido panindangion si Daud. Laos ido na patut boi tapangasahon dibagasan ngolunta. Tu Jahowa ido patut hita marhaposan, jala unang marpangunsandean tu pingkiranta sandiri (Poda Salomo 3:5). Ditingki ro hamaolon i, ingkon do tapasahat dirinta tu Jahowa. Ibana do parmahan na satia jala silehon las ni roha. Songon didok raja Daud, molo Jahowa donganta dang hurangan hita. Ala diboto Jahowa do aha na ringkot jala na dumenggan di angka na pinarmahanNa.
Godang do angka na ringkot dingolunta jala diparade portibi on doi. Alai dang saluhut na ringkot ingkon adong, lumobi molo so tardungdungta. Unang pola biar rohanta marnida angka na masa dihasiangan on, alai tapasahat ma tontong rohanta tu Jahowa pardenggan basa i. Songon halak na porsea, mar pos ni roha ma hita na marhagogoon do Jahowa. Dang taboto hagogoon ni Jahowa i, jala dang adong na boi manaluhon i. Antong pasahat ma dirim tu Jahowa. Porsea ma hita tu Jahowa. Ibana do parmahan na tontong manogunogu jala paluahon hita sian hamagoan, asa boi hita manghilalahon asi ni roha na sian Jahowa. Marlas ni roha ma hita, ai Ibana do marmahani hita. AMEN